کانکتور (گلند) لوله خرطومی پی وی سی

کانکتور (گلند) لوله خرطومی پی وی سی

کاربرد و کیفیت  گلندها و کانکتورها برای لوله ها همیشه بسیار اهمیت بالایی داشته است . همانطور که از نام آنها مشخص است این ابزار لوله ها را به هم متصل می کنند . در بازار برق ایران این ابزار به نامهای گوناگونی خطاب می شوند از جمله : ‘گلند قفل شو ، گلند لوله خرطومی پی وی سی ، گلند لوله خرطومی پلی آمید و یا گلند پنوماتیکی . همچنین در بازارهای جهانی از آن به عنوان کانکتور لوله خرطومی پی وی سی FLEXIBLE PIPE CONNECTORهم ذکر می شود .

در ابتدا نگاهی می اندازیم به کاربرد و انواع لوله خرطومی پی وی سی : 

لوله خرطومی پی وی سی از پرکاربردترین انواع لوله‌های خرطومی موجود در بازار صنعتی امروزی به شمار می‌رود. در بسیاری از پروژه ها از جمله کارخانه ها، کارگاه ها و صنایع گوناگون، بیمارستان ها، مراکز درمانی، خانه های مسکونی، رستوران ها و… به طور گسترده از این لوله خرطومی انعطاف پذیر استفاده می شود. از مهمترین دلایل استفاده بسیار از لوله خرطومی پی وی سی خاصیت منعطف بودن آن است. انعطاف پذیری آن به قدری بالا است که تنها به کمک نیروی دست قادر خواهید بود این لوله خرطومی هوا را شکل و حالت های مختلفی تبدیل کنید تا در فضاها و شرایط متفاوت مورد استفاده قرار بگیرد.

لوله خرطومی PVC در سایزهای متنوعی قابل تولید است و این تنوع سایزی یکی از مفیدترین ویژگی های آن است جهت تنوع استفاده در شرایط و کاربری های مختلف. بدین ترتیب که می توان از سایزهای بزرگتر برای فضاهای گسترده تر و عظیم تر استفاده نمود مانند هتل ها، کارخانه ها، پاساژها و… از سایزهای کوچکتر در فضاهایی که متراژ کمتری دارند مانند خانه های مسکونی، بوتیک ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

از لوله خرطومی پی وی سی جهت حمل و جابه جایی هوا، ذرات ریز و مایعات استفاده می شود. عموما لوله خرطومی پی وی سی به صورت کاملا کدر، نیمه شفاف و شفاف تولید می شود. نوع شفاف و نیمه شفاف آن در جهت انتقال ذرات و مایعات مورد استفاده قرار گرفته و به هنگام حمل، این امکان را به شما می دهد که مسیر عبوری آنها را دنبال کنید.

این امکان برای لوله فلکسی پی وی سی وجود دارد که ویژگی هایی را به آن اضافه کنید برای مثال قدرت مکش به این لوله خرطومی بیافزایید تا جهت مکش و جذب ذرات ریز مورد استفاده قرار بگیرد

عمده استفاده از این ویژگی متفاوت لوله خرطومی پی وی سی، برای کارخانه های سنگ بری، گچ بری و نجاری و جاروبرقی های صنعتی است که به کمک این لوله خرطومی، ذرات به سرعت و به راحتی تماما جذب شده و به فضایی دیگر منتقل می شود. همچنین جهت جذب هوا در کارخانه هایی که آلاینده های بسیاری را در هوا پراکنده میکنند مورد استفاده قرار می گیرد بدین صورت که هوای نا مطبوع و نا مناسب را از فضا مکیده و به فضایی خارج از آن محیط منتقل می نماید.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این لوله خرطومی این است که سطح خارج و داخلی آن عاری از هرگونه سوراخ، درز و شکاف است. بدین ترتیب اولا موجب می شود که مواد خارجی و مزاحم که آسیب رسان هستند از محیط بیرون به داخل لوله خرطومی وارد نشده و موجب آسیب رساندن به آن نشوند و از طرفی مواد به هنگام عبور از داخل لوله در میانه راه به بیرون از لوله خرطومی نرفته و به اصطلاح نشت نکند و به صورت مستقیم از ابتدا تا انتهای مسیر را بدون هیچ گونه هدر رفتی طی کند.

اگر سطح داخلی  لوله فلکسی PVC را ملاحظه نمایید، متوجه سطح صاف، صیقلی و یک دست آن خواهید شد. این سطح صاف و یک دست، بدون آنکه هیچ گونه مانع و دست اندازی ایجاد کند، باعث می شود که هر نوع ماده ای به هنگام عبور، به هیچ مانعی برخورد نکرده، در مسیر خود متوقف نشود و به سرعت به صوت روان حرکت نماید. این مسئله در سرعت بخشیدن به مراحل انجام کار نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

این لوله خرطومی بسیار سبک است به همین علت جابه جایی و حمل آن درطی زمان بسیار کوتاهی انجام می شود و همان طور که می دانید سرعت بخشی به کار و صرفه جویی در زمان یکی از مهمترین مواردی است که به هنگام کار باید مد نظر قرار بگیرد. تحویل به موقع کار، یکی از مهمترین اصولی است که در وجه کاری شما تاثیر فراوانی خواهد داشت.

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده، اکنون دلیل پر طرفدار بودن این لوله خرطومی را در می یابید و می توانید در طیف گسترده ای از پروژه های خود با خاطری آسوده از این لوله خرطومی استفاده نموده و این اطمینان را داشته باشید که برای مدت بسیار طولانی بدون آنکه دچار آسیبی شود برای شما قابل استفاده خواهد بود.

سایزها ی موجود برای کانکتورهای پی وی سی در این جدول ذکر شده است : 

نظر خود را درج نمایید

Your email address will not be published. Required fields are marked *


تماس تلفنی
Open chat
واتس اپ