نکاتی در خصوص نصب روکش حرارتی (شیرینگ حرارتی )

نکاتی در خصوص نصب روکش حرارتی (شیرینگ حرارتی )

عملکرد روکش حرارتی (شیرینگ حرارتی ) به میزان توانایی شما در استفاده از آن کاملا وابسته است و همچنین  بسته به نحوه استفاده شما می تواند بسیار زیبا و مناسب یا بسیار بد باشد. بنابر این برای نصب درست روکش حرارتی باید نکات بسیار مهمی را راعایت کنید :

  • به کار بردن شعله مستقیم جهت نصب شیرینگ حرارتی چندان مناسب نیست و گرم کن های صنعتی با قابلیت کنترل حرارتی گزینه های بهتری هستند. برای این مورد سشوارهای صنعتی مخصوص گرم کردن شیرینگ حرارتی وجود دارد .
  • بایستی حرارت را به صورت یکسان در جهت طول و قطر شیرینگ اعمال کنید تا شیرینگ  کاملا یکنواخت جمع گردد و از نظر ظاهری با کابل، شینه و دیگر موارد پوشش هماهنگی داشته باشد.
  • شعله یا حرارت گرم کن بایستی به صورت دائمی حرکت داشته باشد تا روکش نسوزد. یعنی زمانیکه سشوار حرارتی را روی روکش حرارتی برای گرم کردن و جمع شدن آن گرفته اید باید حرارت آن را با حرکت دست از بالا به پایین روکش تقسیم کنید تا روکش بتواند به صورت منظم و مرتب جمع شود . در غیر این صورت یک قسمت روکش بیشتر جمع می شود و قسمت دیگر کمتر جمع می شود و این موضوع ظاهر مناسبی ندارد .
  • شیرینگ ها به حرارتی در حدود مثبت ۱۲۰ درجه سانتی گراد برای انقباض کامل احتیاج دارند.
  • توجه کنید که مشاهده شدن برخی برجستگی ها و فرو رفتگی ها در سطح روکش حرارتی به هنگام حرارت دهی یک امر عادی و معمول می باشد. بنابر این نگران نباشید. این مسئله با ادامه روند حرارت دهی یکسان از محو می شود و ظاهری مناسب تر در پایان کار را شاهد خواهید بود .
  • روند حرارت دهی بایستی به محض محو شدن برجستگی ها و فرو رفتگی ها و یا هنگامی که روکش حرارتی به صورت یکسان به دور شیء منقبض شد ، متوقف شود.

هشدارها ی مهم  در زمان  نصب روکش حرارتی

  • اگر دمای اعمال شده به روکش حرارتی بیش از مثبت ۳۱۵ درجه سانتی گراد باشد، به احتمال زیاد روکش خواهد سوخت .
  • اگر گرما کنترل شده نباشد می تواند موجب جمع شدگی ناهموار، خسارات فیزیکی و آسیب دیدن شیرینگ بشود.
  • بایستی در حمل و نقل شینه های شیرینگ شده به محض اتمام یافتن نصب شیرینگ  احتیاط زیادی بشود؛ چرا که این روکش ها هنوز کاملا سفت نشده اند و می توانند تغییر شکل دهند یا آسیب ببینند. حتی الامکان تا زمان سفت شدن دوباره روکش ها از حرکت دادن آنها جلوگیری شود .
  • در زمان کار با شعله مستقیم و حرارت بالا، احتیاط لازم صورت گیرد و ایمنی کارگران تضمین شود. محیط کار باید به تهویه مناسب مجهز باشد و کارگر از لوازم ایمنی استفاده کند. بدین صورت که عمل گرم کردن روکش ها در فضای باز و یا فضاهای با گردش هوا انجام شود که دود و بوی خفیف حاصل از گرم کردن موجب صدمه به سلامت نشود .

 

نظر خود را درج نمایید

Your email address will not be published. Required fields are marked *


تماس تلفنی
Open chat
واتس اپ