گلند کابل چیست؟

گلند کابل چیست؟

گلند کابل  که معمولا با نام‌های کانکتور و بست کابل هم نامیده می‌شود، وسیله‌ای است که از آن برای اتصال کابل به جعبه تقسیم و تابلو برق استفاده می‌شود.گلند کابل وسیله‌ای است که از آن برای اتصال کابل به جعبه تقسیم استفاده می‌شود. گلندها به صورت پلاستیکی، پلیمری و فلزی در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند که انتخاب هر گلند بر اساس سطح مقطع کابل مورد نظر صورت می‌پذیرد. هدف از بکار بردن گلند در اتصال بین کابل و جعبه تقسیم، ایجاد ایمنی کامل برای کابل و اتصالات در برابر لرزش و نیروهای وارده به آن‌ها به منظور جلوگیری از آسیب‌دیدگی و پارگی می‌باشد، همچنین نصب گلند موجب آب‌بندی کامل محل اتصال، در برابر نفوذ رطوبت و گازهای قابل اشتعال به درون جعبه تقسیم می‌شود.

گلند‌ها بصورت پلاستیکی، پلیمری و فلزی در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند که انتخاب هر گلند بر اساس سطح مقطع کابل مورد نظر صورت می‌پذیرد. دو استاندارد برای گلند‌ها رایج می‌باشد، استاندارد متریک (M) و استاندارد PG بر اساس استاندارد Panzergewinde آلمان طراحی و ساخته شده است.

هدف از بکار بردن گلند در اتصال بین کابل و جعبه تقسیم، ایجاد ایمنی کامل برای کابل و اتصالات در برابر لرزش و نیرو‌های وارده به آن‌ها به منظور جلوگیری از آسیب‌دیدگی و پارگی می‌باشد، همچنین نصب گلند موجب آب‌بندی کامل محل اتصال، در برابر نفوذ رطوبت و گاز‌های قابل اشتعال به درون جعبه تقسیم می‌شود.

جنس گلند:
گلند‌ها با توجه به کاربرد در جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند:
۱-پلاستیک
۲-برنج
۳-استنلس استیل (فولاد ضد زنگ)
۴-برنج آبکاری با نیکل کروم

ویژگی‌های گلند کابل

· مقاومت بالا در برابر انواع لرزش‌های افزایشی

· استحکام بالا

· مقاومت در برابر ضربات

· نصب آسان

· قابلیت مهروموم سطوح و آب‌بندی یکپارچه در نقاط اتصال رشته‌ها به دستگاه به بهترین کیفیت

· ضد ویبره و لرزش مکانیکی

· درجه محافظت IP۶۸ (اگر نمی‌دانید درجه محافظت چیست در ادامه همراه ما باشید)

درجه حفاظت محصولات برقی و الکتریکی

اگر در یک جمله بخواهیم مفهوم درجه حفاظت را توضیح دهیم می‌گوییم همان میزان مقاومت در برابر انواع آلودگی‌های محیطی. به عبارتی هرچه این میزان بیشتر باشد محصول موردنظر مقاومت بالاتری خواهد داشت.

شرکت الکتروسدن افتخار دارد با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت ها به تولید و توزیع انواع گلند  بپردازد . برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

نظر خود را درج نمایید

Your email address will not be published. Required fields are marked *


تماس تلفنی
Open chat
واتس اپ